wannabebrit.blogg.se

Jag lever!

Kategori: London 2013-2014

Hejsan svejsan, har inte bloggat sen den 18/11, känns stabillt. Men nu ska jag berätta lite på vad jag har haft för mig under tiden jag har varit borta från bloggvärlden och det är: inte mycket. Det var jul, jag var med min faster och massa 50+, det var väl sådär halv roligt och jag känner i efterhand att jag egentligen skulle velat åkt hem men ibland är man efterklok. Sen kom den söndagen då min mamma och syster kom till Nottingham (där min faster bor) och allt blev frid och fröjd. Jag kramade ihjäl de båda och sen blev det nyårsafton. Tråkigt att inte fira det med min mamma eller syster efter att jag kramat ihjäl dem (jokes) men det var god mat och roligt sällskap. 
 
Efter åkte jag, mamma och syster till London och där gick vi runt och kollade på olika saker som t.ex. St Pauls Cathedral, musikalen We Will Rock You, Tower Bridge och mycket annat. Vi sa e´hejdå i en gungande tunnelbanevagn och sen åkte jag hem till min värdfamilj. Måndagen innan skolan började bestod av att få panik över en analys som skulle vara klar till fredagen och plugga ihjäl sig med det. Det var mindre roligt. 
 
Denna vecka har det varit skola och umgås med värdfamiljen men igår så hasade jag upp kl 9 för att åka till London med Linnea, Jessika och Lovisa Bond. Vi gick i Notting Hill och sedan drog vi till Covent Garden för att dricka varmchoklad. Då vi satt i Covent Garden såg det mig tanken (efter kloka ord från Bond) att vi satt och drack varmchoklad i Covent Garden för att vi KAN. Vi ska inte hem på ungefär 6 månader så vi kan bara vandra runt utan någon riktig plan utan att det ska bli stressigt att se allting i tid. För att just nu bor vi i London. Det känns lite jobbigt att jag först ska inse detta när nästan hälften av tiden här har gått men bättre sent än aldirg som man brukar säga. 
 
Idag så var vi i Brick Lane och vandrade runt, jag hittade en kavaj som jag ska ha till våren och såg ett par snygga skor som jag kanske ska köpa. Vi gjorde inte mycket mer, men trevligt var det i alla fall. Nu ska jag äta (förhoppningsvis om min värdtant vill komma hem någon gång) och sedan ska jag titta på Laguna Beach: The Real Orange County. Man vill ju bara titta på den för namnet känner jag. Men innan jag går för att se vart min värdtant är så kommer lite bilder från idag (bilder ska det komma mer utav då det inte är höst och grått ute, promise)
 
Mysig affär i Brick Lane
 
Jessika och Lovisa in action
 
 
 
 
byyyeee

Kommentarer


Kommentera inlägget här: